به تعریف سازمان ملل متحد، #توسعه_پایدار، شکلی از توسعه است نیازهای امروز جامعه را بدون به خطر انداختن امکان دسترسی نسل آینده به نیازهای خود تامین کند. این شکل از توسعه، تلاشی برای ساختن آینده‌ای روشن، پایدار و منعطف برای آینده مردم و کره‌ی زمین است.

برای دستیابی به توسعه پایدار، ایجاد هارمونی بین 3 هسته‌ی اساسی مورد اهمیت است: #رشد_اقتصادی، #جامعه‌محوری و #حفاظت_از_محیط_زیست. این 3 هسته با یک دیگر متصل هستند و برای محافظت از کره زمین، افراد و جوامع نقشی حیاتی دارند.

از بین بردن فقر در تمام اشکال و انواع خود مهم‌ترین نیاز برای داشتن توسعه‌ای پایدار است. برای دستیابی به این هدف، رشد اقتصادی پایدار، غیر اختصاصی و عادلانه، ایجاد فرصت‌های عادلانه برای همه، کاهش نابرابری، رشد استانداردهای زندگی و مدیریت پایدار منابع طبیعی مورد نیاز است.

آرمان‌های توسعه پایدار نقشه‌راه دست‌یابی به آینده‌ای بهتر و پایدارتر برای همگان است. این آرمان‌ها به چالش‌های جهانی‌ای پاسخ می‌دهند که با آن‌ها رو به رو هستیم. از جلمه این چالش‌ها می‌توان از فقر، نابرابری، تغییر اقلیم، تخریب محیط‌زیست، صلح و رفاه نام برد. این ۱۷ آرمان به یک‌دیگر متصل‌اند و برای اینکه کسی از آن‌ها بی‌بهره نماند، باید تا سال ۲۰۳۰ به آن‌ها دست‌یابیم.

آرمان‌های توسعه پایدار، فراخوان جهانی هستند برای اقدام در راستای پایان بخشیدن به فقر، محافظت از محیط‌زیست و اقلیم کره زمین، همچنین حصول اطمینان از اینکه مردم در همه‌جا می‌توانند از صلح و رفاه بهره‌مند شوند. این‌ها آرمان‌هایی هستند که سازمان ملل متحد در زمینه آن‌ها کار می‌کند.